تبلیغات
تناسب اندام توسط کارشناس ارشد تربیت بدنی(گرایش فیزیولوژی ورزش) - امید به زندگی با روزی 1ساعت پیاده روی
تناسب اندام توسط کارشناس ارشد تربیت بدنی(گرایش فیزیولوژی ورزش)
تناسب اندام خود را از ما بخواهید سینا عبدالملکی sina_abdolmaleki@yahoo.com
شنبه 16 مرداد 1389

امید به زندگی با روزی 1ساعت پیاده روی

شنبه 16 مرداد 1389

نوع مطلب :کاهش وزن، 
نویسنده :sina abdolmaleki

فعالیت بدنی منظم می‌تواند تنش، خشم و افسردگی را كاهش دهد. شما نه تنها بلافاصله پس از فعالیت بدنی احساس خوبی خواهید داشت، بلكه بسیاری از افراد بهبود قابل دركی در سلامت كلی خود طی دوره انجام فعالیت بدنی را اعلام كرده‌اند.

جام جم آنلاین: پزشكان متخصص می‌گویند با ورزش كردن به مدت حداقل 30 دقیقه در روز می‌توان از فواید بی‌شمار آن بهره‌مند شد. همچنین مطالعات نشان داده است به ازای هر یك ساعت ورزش منظم، امید به زندگی و احتمال طول عمر تا 2ساعت افزایش می‌یابد.
روان‌شناس‌ها همواره تاكید می‌كنند در برنامه‌های مختلف زندگی، اهدافی كوچك و دست یافتنی تعیین كنیم و به آنها پایبند بمانیم. پس قدم اول را در راه سلامت بردارید. با پیاده‌روی شروع كنید.
چرا پیاده‌روی؟
پاسخ ساده است؛ این ورزش آسان است، وسایل خاصی نمی‌خواهد و تاثیر ‌فوق‌العاده‌ای بر سلامت دارد.
*‌ پیاده‌روی ساده‌ترین و آسان‌ترین كار برای شروع و ادامه دادن است.
*‌ پیاده‌روی هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد.
*‌ ورزشی ایمن است.
*‌ پژوهش‌ها نشان داده‌اند، به ازای هر یك ساعت پیاده‌روی احتمال طول عمر و امید به زندگی تا 2ساعت افزوده می‌شود.
*‌ پیاده‌روی به میزان 30 دقیقه در روز برای سلامت قلب مفید است.
فعالیت در محل كار
بیشتر كارهای اداری ما در حالت نشسته انجام می‌شوند و زمان زیادی از روز را نیز به خود اختصاص می‌دهند. پس برای افزایش فعالیت بدنی طی روز چه كار می‌توان كرد؟ رعایت نكاتی ساده و جزئی می‌تواند به افزایش فعالیت بدنی ما كمك كند.
*‌ زمانی كه امكانش را دارید و به مدارك و یا پرونده‌هایی خاص نیاز نیست، می‌توانید هنگام پیاده‌روی در مورد موضوعات كاری صحبت كنید.
*‌ در‌صورت‌امكان‌در‌طول‌مكالمه‌با‌تلفن‌همراه‌راه‌بروید.
*‌ هنگام صحبت با تلفن ثابت از جای خود برخیزید و بایستید.
*‌ به جای استفاده از تلفن، زمانی كه با همكار خود كار دارید به اتاق او بروید.
*‌ به جای آسانسور از پله‌ها استفاده كنید.
*‌ ماشین خود را كمی دورتر پارك كرده یا چند ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید.
*‌ برای استراحت میان كارها یا هنگام ناهار كمی در اطراف محل كار خود راه بروید.
فعالیت در خانه
ورزش و تمرین در خانه كاری راحت و ساده است. در عین حال كودكان‌تان هم با دیدن فعالیت شما، درس مناسبی می‌آموزند.
*‌ قبل از صبحانه برای یك پیاده روی كوتاه بیرون بروید.
*‌ هنگام تماشای تلویزیون به جای دراز كشیدن روی فرش یا كاناپه، بنشینید و به بدن خود كشش دهید. سعی كنید به جای درخواست از دیگران برای آوردن لیوانی آب یا استفاده از كنترل تلویزیون، از جایتان بلند شده و راه بروید.
*‌ هنگام خرید، ماشین را كمی دورتر پارك كنید و بقیه راه را پیاده بروید.
در نهایت برای فعالیت بیشتر اعضای خانواده سعی كنید فعالیت‌های فیزیكی را جزئی از برنامه خانوادگی قرار دهید.
هزینه سنگین بی‌تحركی
پیامدهای عدم تحرك و فعالیت فیزیكی حیرت‌آور هستند. در جوامع امروزی چاقی یا اضافه وزن همچنان در حال افزایش است. بر اساس آمار‌های ارائه شده 65 درصد ‌بزرگسالان چاق هستند یا اضافه وزن دارند. امروزه طراحی شیوه‌ای از زندگی فعال بسیار مشكل‌تر از گذشته شده است. افراد به دلیل وجود فناوری و سیستم‌های حمل‌و‌نقل كمتر و كمتر فعالیت بدنی دارند.
آمارها نشان می‌دهند از سال 1950 مشاغل نشسته و ساكن 83 درصد افزایش یافته و مشاغلی كه به فعالیت بدنی احتیاج دارند در حال حاضر تنها 25 درصد نیروی كار را دربرگرفته‌اند كه نسبت به سال 1950 حدود 50 درصد كمتر است.در كنار همه این موارد، متوسط كار هفتگی نیز طولانی‌تر شده است. مردم آمریكا 47 ساعت در هفته كار می‌كنند كه سالانه حدود 164 ساعت بیشتر از 20 سال گذشته است. خوب است بدانیم كه اضافه وزن از نظر مالی نیز هزینه‌هایی در برخواهد داشت. عواقب و مشكلات ناشی از اضافه وزن تامل برانگیز است. پس تا می‌توانیم، باید تغییراتی در نوع زندگی ایجاد كنیم. انجمن قلب آمریكا 30 دقیقه فعالیت در حد متوسط را توصیه می‌كند، اما 3 دوره 10 دقیقه‌ای نیز تقریباً همان‌قدر برای سلامت كلی مفید است.فعالیت‌های بدنی اغلب شما را تشویق می‌كند تا زمانی را هم در بیرون از خانه و در فضای باز سپری كنید. از این طریق، نور خورشید با داشتن ویتامین D فواید بی‌شمار دیگری برای شما به ارمغان خواهد آورد.
سلامت روحی
فعالیت بدنی منظم می‌تواند تنش، خشم و افسردگی را كاهش دهد. شما نه تنها بلافاصله پس از فعالیت بدنی احساس خوبی خواهید داشت، بلكه بسیاری از افراد بهبود قابل دركی در سلامت كلی خود طی دوره انجام فعالیت بدنی را اعلام كرده‌اند.
سلامت جسمی
ورزش و فعالیت بدنی، سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی را كاهش می‌دهد. بدون ورزش و فعالیت كافی و منظم، بدن بتدریج قدرت، استقامت و توانایی خود را برای عملكرد مفید از دست می‌دهد. انجام ورزش‌های متوسط مانند پیاده‌روی سریع حداقل 30 دقیقه در روز فواید ثابت شده زیر را نیز در بر دارد:
*‌ بهبود گردش خون كه موجب كاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.
*‌ كنترل وزن
*‌ بهبود سطح كلسترول خون
*‌ كنترل و پیشگیری از فشار خون بالا
*‌ جلوگیری از پوكی استخوان
*‌ مدیریت استرس
*‌ كمك به بهبود خواب
*‌ افزایش و بهبود اعتماد به نفس
*‌ افزایش قدرت عضلانی و افزایش توانایی انجام فعالیت‌های فیزیكی.
پس از همین امروز شروع كنیم.

قد       وزن      و سن خود را mail

کنید واز مشاوره رایگان ما برای داشتن اندامی زیبا بهرهمند شوید

SINA_ABDOLMALEKI@YAHOO.COM

ارزوی ما رسیدن شما به ارزوهاتونه

سینا عبدالملکی

کارشناس تربیت بدنی